Grupa Kangurki

  • Co słychać w grupie – czerwiec 2021
  • U Mamy Kangurzycy”
  • Czerwiec 2021
  • Tematyka kompleksowa:
  • I LATO- CZAS ZABAWY
  • II KOLOROWE LATO
  • III ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
  • IV DO WIDZENIA!
  • Wartości przewodnie:
  • TOLERANCJA
  • ZAUFANIE
  • Zadania wychowawczo- dydaktyczne
  • Poznanie znaczenia TOLERANCJA, doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii; rozwijanie umiejętności nazywania emocji; budzenie empatii
  • Poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca; rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, wzbogacenie słownika czynnego, rozwijanie mowy komunikatywnej; zachęcenie do uważnego słuchania siebie nawzajem
  • Utrwalenie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie orientacji przestrzennej; zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoja kolej podczas wykonywania zadań
  • Rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, poznanie wybranych kroków tanecznych; uwrażliwienie na piękno tańca
  • Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej, poznanie wyglądu i nazw wybranych kwiatów letnich; rozwijanie motoryki małej, wzbogacenie doświadczeń plastycznych
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji, rozumienie pojęcia „tolerancja”; rozwijanie kreatywności, empatii i wrażliwości
  • Poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania; uwrażliwienie na konieczność dbania o środowisko naturalne, a w szczególności pszczoły
  • Doskonalenie sprawności fizycznej, rozwijanie poczucia rytmu; rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania
  • Nauka rozpoznawania świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości; rozwijanie twórczego myślenia; wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • Poznanie znaczenia ZAUFANIA na podstawie opowiadania; rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; ukazanie konsekwencji ufania obcym
  • Przybliżenie różnych sposobów spędzania wolnego czasu latem; doskonalenie umiejętności logicznego myślenia; wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw
  • Czas wolny nad morzem- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; nauka posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas zabaw matematycznych
  • Poznanie ciekawych zabaw na świeżym powietrzu ; dostrzeganie korzyści płynących z aktywności fizycznej
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych ; rozwijanie poczucia estetyki
  • Zachęcanie do przełamywania lęku i szukania pomocy oraz wsparcia u innych w sytuacjach trudnych
  • Poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury; rozwijanie umiejętności odczytywania myśli przewodniej utworu literackiego; doskonalenie umiejętności odpowiadania na pytania; rozwijanie słuch fonematycznego
  • Poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora; uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów; doskonalenie sprawności liczenia
  • Poznanie sposobów ochrony przed słońcem; rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
  • Przypomnienie zasad bezpiecznych zabaw nad morzem; rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego; wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nam morzem
  • TOLERANCJA
  • To szacunek do osób, które mają inne przekonania, poglądy czy wierzenia, zachowują się w niespotykany przez daną osobę sposób lub wyglądają inaczej. Tolerancja nie jest równoczesna z koniecznością zmiany poglądów na dany temat, jest natomiast poszanowaniem różnorodności.
  • Podstawę tolerancji u dzieci można rozwijać poprzez:
  • - organizowanie spotkań z ludźmi o różnym wyglądzie czy stopniu sprawności
  • - podkreślanie prawa każdego do posiadania własnego zdania, nawet jeśli znacząco różni się ono od zdania ogółu
  • Uświadomienie, że ta sama sytuacja przedmiot czy osoba może być inaczej widziana i rozumiana przez różne osoby, z jednoczesnym podkreśleniem, że jest to naturalne zjawisko.
  • Najlepszym sposobem nauki jest przykład; wykazujmy się więc tolerancją różnorodności dzieci ,pracowników przedszkola i innych ludzi prezentowaną za pomocą zachowań i wypowiedzi pełnych szacunku.
  • ZAUFANIE
  • Zaufanie jest jednym kluczowych elementów pozwalających na budowanie zdrowych i trwałych relacji z członkami rodziny czy przyjaciółmi. oznacza uznanie, że zamiary danej osoby są przyjazne, oraz pewność , że można jej powierzyć swoje dobra, tajemnice czy dzielić się w nieskrępowany sposób swoimi myślami i poglądami. Dzieci intuicyjnie wiedzą, czym jest zaufanie. Doświadczają tego na co dzień, mając kontakt z osobami, które darzą ogromnym szacunkiem oraz spotykając ludzi, których się obawiają. W przedszkolu dziecko poznaje sposoby budowania relacji przyjacielskich, np. dotrzymywanie słowa, mówienie prawdy, dotrzymywanie tajemnic, pomaganie w razie potrzeby itp. Opowiadamy historie, w których występują postaci godne zaufania i takie, na których nie można polegać. Chwalimy przedszkolaki za prezentowane przez nie zachowania, które budzą zaufanie, sprawiają, ze można na nich polegać. Podkreślamy, że choć zaufanie jest wartościowe, nie należy ufać wszystkim.
  • WAŻNE WYDARZENIA
  • 01. 06. 2021 Dzień Dziecka
  • 09. 06 2021 Dzień Przyjaciela
  • 23. 06. 2021 Dzień Ojca
  • WIERSZE I PIOSENKI DO NAUKI PAMIĘCIOWEJ
  • Piosenki
  • Co kto lubi” sł. Anna Bernat muz. tradycyjna
  • Dwóm tańczyć się zachciało!” sł. i muz. tradycyjna
  • Kwiat” sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska
  • Poleczka na lato” sł. Dorota Gellner, muz. Adam Skorupka
  • Stonoga” sł. muz. tradycyjne
  • Dźwięki lata sł. Urszula Kamińska, muz. Jędrzej Rochecki
  • Tory kolejowe” sł. i muz. Marta Bogdanowicz KDS
  • Zabawy pod trzepakiem” sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
  • Rybak” sł. Arkadiusz Maćkowiak, muz. Stefan Gąsieniec
  • Niech żyją wakacje!” sł. Maria Kownacka, muz. Jan Wesołowski
  • Wiersze
  • Czerwiec” Janusz Jabłoński
  • Bardzo lubię czerwiec,
  • a najbardziej za to ,
  • że to właśnie w czerwcu
  • zaczyna się lato.
  • I nikt nie narzeka,
  • że brzydka pogoda
  • i pachną truskawki
  • i można zjeść loda.
  • Lubię go za słońce,
  • które jasno świeci
  • i za to, że w czerwcu
  • Święto mają dzieci.
  • Maciek i Małgosia” Małgorzata Barańska ( zabawa kołowa)
  • Przyszedł Maciek do Małgosi,
  • pięknie ją do tańca prosi,
  • A Małgosia odpowiada:
  • Bardzo temu jestem rada.
  • Pobawimy się troszeczkę,
  • zatańczymy dziś poleczkę”
  • Maszerują dzieci” M .Barańska (zabawa kołowa)
  • Wietrzyk wieje, słonko świeci,
  • maszerują drogą dzieci.
  • Jaka długa jest ta droga!
  • Zosię boli jedna noga,
  • jaka długa jest ta droga!
  • Zosię boli druga noga!
  • Teraz dzieci sobie siedzą
  • i śniadanko sobie jedzą!
  • Chodzi wilk wokół zagrody” Marlena Szeląg ( zabawa ruchowa w kole)
  • Chodzi wilk wokół zagrody,
  • chodzi tam nie dla przygody.
  • Zła jest tego wilka minka,
  • z jego pyska cieknie ślinka.
  • Ma on na koźlęta chrapkę, już wystawia po nie łapkę.
  • Żadna kózko już nie zwlekaj,
  • raz, dwa, trzy i …uciekaj!
  • Tomek ma rowerek” Małgorzata Barańska ( zabawa ruchowa z rymowanką)
  • Mały Tomek ma rowerek,
  • jedzie sobie na spacerek.
  • W moście dziura,
  • w dole rzeczka!
  • W górze kręcą się kółeczka…
  • Słonko” E. Skorek
  • Duże koło,
  • pełno kresek:
  • długich krótkich,
  • małych dużych.
  • Buzia pięknie uśmiechnięta!
  • I słoneczko oczka mruży!
  • Słońce” Marlena Szeląg ( zabawa integracyjna z rymowanką)
  • Krąży słońce po tym niebie,
  • zaraz przyślę je po ciebie,
  • lecz uważaj jest gorące!
  • Będą dłonie twe bolące!
  • Raz, dwa, trzy,
  • słońce teraz trzymasz ty!
  • Wszystkim Tatusiom życzymy
  • dumy z dzieci
  • oraz
  • wszystkiego najlepszego!!! 
  •  
  •